16.7.14

Kivellä on sydän

Olen aina pitänyt kuvanveistosta. Olen vakuuttunut, että kaikkien kivien, kipsien, puupalojen ja muiden möhkäleiden sisällä on joku, joka pitää vapauttaa. En vain ole ehtinyt. Vain yhden olen vapauttanut.

Polunetsijä.


Sammakkoprinssi.


Nunnat ja munkit.


Villi kivinainen.


Muhiva yllätys.


Minun vapauttama kivinainen. Hänen suunsa hymyilee, mutta silmät katsovat ilmeettöminä. Ehkä jonakin päivänä tai yönä hän iskee minulle silmää


Ulottuvuudet on suurin yllätys, jos on aikaisemmin vain piirtänyt. Ihmisen naamahan ei ole litteä ja hurjinta koko hommassa on se, että et voi liimata takaisin pudotettua posken palasta.




Olen suhteellisen ylpeä aikaansaannoksestani, kun tein sen maitopurkkiin ja saatuani lähes valmiiksi, huomasin, että purkki oli liian pieni tai kipsi liian suuri. Minun olisi pitänyt kutistaa kasvoja JOKA paikasta, että pään takaosasta olisi tullut hyvä. En jaksanut, kun olin ruuvimeisselillä veistänyt kasvot, mutta minun naiseni vapautui!!

Saavutukseni arvoa ei vähennä ollenkaan se, että käytin mallina siskon saamaa hymytyttöpatsasta (sisko voi kyllä olla eri mieltä), kun äiti ei suostunut malliksi.





10 kommenttia:

  1. Hienoa, ei ole helppoa. Upea lopputulos!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukiossahan tuo tuli tehdyksi eli aikaa siitä on.

      Poista
  2. Syystäkin saat olla ylpeä. Kaunis posken kaarre.
    Tiesithän, että jokaisen lihavan naisenkin sisältä löytyy hoikka neitonen =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiesin tuon viimeisen asian, koska siitä hoikasta naisesta näkyy kohdallani pitkä ja terävä nenä : D

      Poista
  3. Kuvanveisto on vaativa laji, sen huomasin opiskeluaikana. Vaativaa mutta antoisaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se erilaista kuin muut taiteen lajit. Aika moni ilmeisesti koulussa kokeillut : )

      Poista
  4. Upea lopputulos!

    VastaaPoista
  5. Sen verran olen kipsitöitä kokeillut ja vuolukiveäkin kokeillut muotoilla, että tiedän miten vaativaa se on. Onnistuit hienosti, kädenjälkesi on kaunista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vuolukivi on aivan uusi asia minulle.

      Poista

Luetuimmat : )