8.1.23

Helposti huijattava?

Minä en pärjää remppamiesten kanssa. He tekevät useimmiten työn hyvin, mutta tulee taloudellista tappiota. Jotenkin se vain tapahtuu vai tuntuuko minusta vain siltä.


40 vuotta vanha kiuas sai lähtöpassit mökiltä, kun halusin vesisäiliöllisen kiukaan tilalle. Siinä samassa muutaman vuoden vanha, 700 euroa maksanut vesisäiliö tuli tarpeettomaksi. Se oli hankalasti asennettu vinoon ja vaikea sytyttää.

No, oma ongelmansa on siinä, kun tilaa 240 km päässä tuotteen ja ajaa sitten tukka putkella katsomaan, onko sen joku vienyt. Siellähän se oli odottamassa enkä minä sitä yksin saanut paikoilleen. Vanhan kiukaan olin raahannut ulos ja vesisäiliön. En ole eilisen teeren poika.

Keskustelin lasten kanssa, mitä vanhalle vesisäiliölle tehdään. No remonttimies sanoi, että katso nyt, siellä pohjassa on reikä. Siis irrotetun säiliön alapuolella olevassa osassa. (En minä mitään nähnyt.) Se on kelvoton, hän vie sen pois. Lähtiessään huikkasi, että on tämä parempi kuin hänen nykyisensä, joten eiköhän hän jotain käyttöä sille keksi. Whaat. Sinne minä jäin vilkuttelemaan ja tajusin asian vasta myöhemmin.

Eikä tämä ole ainut kerta, aina ne katsoo, että vanha nainen se siinä. On jopa asuntokaupoilla taputeltu olalle. Kyllä pieni taputus saa ostamaan kosteusvaurioisen asunnon. No SE ei sentään mennyt läpi. En voi sietää, että minuun kosketaan alentuvasti.


Isompaa remonttia odotellessa ostin järven puolelle hätävaraikkunat, ettei lasit tipu. Myöhästyin 5 minuuttia tapaamisesta niin myyjä oli jo häipynyt ikkunakaupassa. Muut soittelivat takaisin. Minulla oli malli mukana ja kaksi kuukautta sitten odottelin. Olin jo lomalta lähdössä, kun soitin, että ei sattuisi olemaan niitä ikkunoita valmiina. No teille soitetaan kohta. Sitten ukko pukkasi ikkunat kainalossa paikalle ja työnsi ne koloihin. Pidikkeet ja saranat jäi laittamatta. Naulasin siten, etteivät tipu kun oli pakko lähteä. Asennuksesta tuli monen sadan lasku. En maksanut. Enkä maksa. Tuli mitä tuli.

Millaisia kokemuksia teillä on?


6 kommenttia:

  1. Onhan niitä tietämättömiäkin naisia, mutta miehet yleistää liian hanakasti. Varsinkin yksin eläneet naiset osaavat ja tietävät kaikenlaista. Minua jos joku saa huijattua niin ihailen kyllä huijarin taitoja. ( Ihan varmasti minuakin on huijattu, en vain ole huomannut sitä).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uskon sen. Olet napakka ihminen. Itse olen liian kiltti. Jotenkin tajuan asianlaidan, mutta en tavallaan kehtaa puuttua, mikä on ihan hölmöä. Se näkyy kukkarossa.

      Poista
    2. Tarkemmin ajatellen minua on huijattu oikein kunnolla =). Yksi turkkilainen sai huijattua minut menemään naimisiin kanssaan, mutta otin eron melko pian tyttären syntymäm jälkeen. Voitollehan minä siinä jäin kun sain ihanan tyttären ilokseni ja seurakseni. =)

      Poista
    3. Rakkautta ei lasketa ja tyttö on todella parasta, mitä siitä sait!

      Poista
  2. Omakohtaista kokemaa ei ole, mutta kuullut olen vastaavaa.
    Sinäkään et onneksi jää sormi suussa tuollaisiin tilanteisiin. Tsemppiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos. Ammattimies on palkkansa ansainnut, mutta tuollaiset filunkimiehet pilaa alan maineen.

      Poista

Luetuimmat : )